onsdag 3 november 2010

Drömhuset?






Bilderna är lånade från bostadspresentationen på Hemnet
För en tid sedan var vi på utflykt. Jag fick syn på ett hus och sa -Det där är min stil, där kan jag tänka mig att bo! Min man svarade att visst, skulle det bli till salu skulle han också kunna tänka sig att bo där. Hemnet-knarkare som man är började hjärtat slå lite extra fort när jag en dag fick syn på en annons, visst var det väl "vårt" hus? Joråsåatt! Så nu har vi suttit och dreglat över bilderna i flera dagar och vägt för- och nackdelar samt kontaktat mäklaren för att få lite mer info skickat till oss. Känns galet och pirrigt på samma gång, bara processen att man försöker sätta sig in i hur det skulle vara att faktiskt bo där. På riktigt.

Det ligger ju visserligen lite avsides i en småstad, men med närhet till vatten och avsevärt mycket mer prisvärt än staden vi bor i idag. Vanligtvis kanske man flyttar för att man hittat ett spännande jobb, vi har istället hittat ett spännande hus. Är det ok att flytta då? En förutsättning är ju att vi hittar någon lösning på jobbfronten men våra boendekostnader skulle sannolikt bara öka ett par tusenlappar i månaden och då bor vi ju i en liten lägenhet idag.

Väntar med spänning på posten imorgon, kanske innehåller den ett besiktningsprotokoll som säger att taket måste bytas och grunden dräneras och alla avloppsstammar o elen är för gammal... Kanske inte. Förhoppningsvis innehåller det åtminstone en planlösning för nu har jag plitat ner en på egen hand och hur jag än beter mig får jag inte till allt eftersom fotona utelämnar vissa vinklar o vrår. Tar vi steget blir det definitivt att vi byter liv, helt eller delvis beroende på jobbsituationen. Spännande ska det bli oavsett!

Our dream house?
A while ago, we took a trip. I found a house and told my husband I could move in there. He agreed and said that if it would be up for sale he would consider. Well, now it is! We have been spending days looking at the pictures, imagining what it would be like to actually live there. For real.

It is located a bit of, in a smalltown but by the sea and a lot more price worthy than the city we live in today. Usually people tend to move when they find interesting jobs, well we found an interesting house. Fair enough? We need to solve the job issue but if that works out we will only spend a few more thousands per month compared to what we pay for our tiny apartment today.

We will receive some  more information per mail tomorrow and hopefully that will help us to decide. Perhaps it says that the house is damaged and needs a new roof or something, or perhaps it is just fine. If we go all the way it will be a new way of life for us. Exciting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar