lördag 15 januari 2011

Husdjur på halsen

Ingen Londonresa utan Spitalfields market en söndag. Stående på programmet varje gång och vi hittar alltid så fina saker. Denna gång blev det mest jag som hittade, hade kunnat köpa smycken för åtskilliga pund men begränsade mig själv när kontanterna började sina. Å andra sidan har jag nu flera anledningar att åka tillbaka igen. Och igen. Och igen. 

Hos Ping Ping Prop hittade jag vackra fåglar i mängder. Kom hem med en vacker ring, örhängen och ett halsband. -You like birds, don't you? Eehh, yes! Very much. Apparently, eftersom alla smycken hade fågelmotiv...

Fri som fågeln. Denna från Ping Ping Prop flög snabbt hem till mig.

En stor favorit sedan tidigare är Clara Francis där jag också skulle kunna köpa hem det mesta. Den vackra hemsidan med sagotema gör mig inte mindre köpsugen, men bäst är ändå när man kan pilla på allt.

Ett halsband liknande detta köpte jag hos Clara Francis för några år sedan. Mitt har en trollslända istället för fjäril och ett hjärta istället för silveramuletten. Favoritsmycket till klänning.

Vackraste humlan från Clara Francis fick jag av mannen i julklapp. Lucky me, bumble bee!

Bilderna är lånade från respektive hemsida

My favourite pets
No trip to London is complete without a visit to Spitalfields market stalls on a Sunday. Several pieces of jewelry came home with me, but I found so much more. A good reason to come back again. And again. And again. Ping Ping Prop became a new favourite with several beautiful brass pieces. I bought bird earrings, a bird necklace and a bird ring. Yes, I have a thing for birds... Clara Francis is a favourite, I bought my first piece a few years ago and this year my husband bought me the lovely bumble bee for Christmas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar