söndag 12 december 2010

It's like a jungle sometimes

Ugglor i soffan: De underbara ugglorna från Barefoot har dykt upp överallt i svenska tidningar och affärer på sistonde. Jag besökte Barefoot på Sri Lanka 2005 och hade gärna köpt med mig hela affären hem. Blev överlycklig när jag snubblade in på Modelmini i Östhammar för snart ett år sedan och upptäckte en jättefin butik och att de hade "mina" ugglor. Köpte genast dessa två till dotterns tvåårsdag men de pryder högsätet i vardagsrummet mest för jämnan.

Ingela P Arrhenius babuschka med söta djur. Konstverk och leksak i ett. Inköpta på Modelmini.


Ingela P Arrhenius pusseldjur. Lite väl ömtåliga för en tvååring som gärna pillar på allt men ack så fina. De får hålla så länge de håller... En kanin har redan begett sig till de sälla jaktmarkerna sedan den förlorat både ben och öron i närstrid. Inköpta på Moderna museet i Stockholm (jag tenderar att gå bananas i museishopar men dessa var otroligt prisvärda, ca 100 pix för 10 djur...)

Pingvinfilt i stora fåtöljen. Monsterfilt i lilla. Ärvda stringhyllor som slukar diverse. Dotterns bokstavstavla i väntan på upphängning.     

It's like a jungle sometimes
Apparently we have many animals around the apartment. Lovely owls from Barefoot, wooden and paper animals from Ingela P Arrhenius and blankets with penguins and monsters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar