fredag 10 september 2010

En liten födelsedag


Idag var jag på kalas hos min kuselus som fick en liten tjej för precis ett år sedan. När min kusin var liten hade hon en regnbågsmönstrad liten goseelefant som hon snuttade med i flera år, Elle hette den. Den lever kvar men i något sliten tappning så jag tyckte det var dags för den yngre generationen att ta över. Sagt o gjort, det fick bli en virkad variant till lilla damen. Hon fick denna redan i julas och har lekt flitigt med den sedan dess, jag inspekterade idag och den ser ut att hålla formen fint. Den andra figuren på bilderna är en virkad pingvin, fri tolkning av Pingu som är mitt andra kusinbarns stora favorit. Mycket lyckad julklapp till honom! Födelsedagspaketet bestod iallafall av en virkad prinsessbakelse och några barnböcker, Ellen och Olle äter av Katarina Kruusval samt Vem är borta? av underbara Stina Wirsén. Jag älskar det mesta hon tar sig för så dotterns rum innehåller både taklampa med Brokiga-tryck, inramad tavla och en hel hög med härliga böcker. Trevlig helg!

One little birthday
Today I went to a birthday party for my cousins daughter. When my cousin whas little she had a rainbow patterned elephant called Elle. It is still alive, but not in such a good shape so I decided to make her daughter a new, crocheted one. She got that one for Christmas and have been playing with it ever since, but it still looked fine when I came to visit. The other one is my version of the clay penguin Pingu, who is very popular among my other cousins little son. He had a fabric made one from before, but I decided to crochet one for him and he loved it. As birthday gift I brought a crocheted tiny princess pastry and a few books. One that was made by Stina Wirsén, a very talented artist from Sweden. I love most of her things and my daughters room is full of them, the ceiling lamp with red cord for instance (you can find the pattern at Brokiga). Have a nice weekend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar