onsdag 1 september 2010

Virkade ugglor

Det första jag virkat sedan mellanstadiets syslöjd då det mest blev maskar med punkfrisyrer och alldeles för mycket stoppning som stack ut genom maskorna...
Det här var min virkpremiär för ca 1,5 år sedan. Hade visst glömt hur avigsida och rätsida såg ut så de här fäste jag ut och in...Tycker dock att de blev väldigt fina ändå och såhär i efterhand är det ju lite roligt att de ser ut som de gör. Jag hittade mönstret i Ana Paula Rimolis första bok, Amigurumi world (finns hos bl.a. Adlibris). Det var den första virkboken jag köpte och jag kan varmt rekommendera den till både nybörjare och erfarna virkare. Den är visserligen på engelska men instruktionerna för olika masktyper är tydliga och med flera illustrationer så man förstår. Efter att ha provat ett par olika figurer från denna lärde jag mig grunderna kring rundvirkning, ökning och minskning och har sedan dess virkat allt möjligt utifrån egna påhittade mönster.


Crocheted owls  
This was my first crochet experience since school. Apparently I forgot what the different sides looked like and ended up turning them inside out... But they are cute anyway! The pattern comes from Ana Paula Rimoli (link above). Amigurumi world was my first crochet book and I really recommend it to both freshmens and seniors. It is written in English with simple instructions and great pictures. After trying out some of theese patterns I learned the basics and started making my own patterns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar